Sol og delfiner

I går ble det ikke noe innlegg slik det har vært de siste ukene. Og det er fordi jeg er på tur med jobben. Vitari feirer 15 år, og har i den forbindelse tatt spanderbuksene på og invitert oss ansatte med til Málaga.

Treningsmessig har denne uka vært litt laber. Det har vært litt andre ting som har kræsjet med muligheten for pt-time. Og jeg har vært for sliten til å klare og motivere meg selv til å ta egentrening. Heldigvis har jeg begynt med bassengtrening. Så på onsdag var jeg tilbake i vannet, og flere av øvelsene gikk bedre denne gangen. Men instruktøren hadde selvfølgelig noen nye og mer utfordrende øvelser på lager. Og jeg innser at det vil Traa en stund før jeg føler at jeg behersker alt vi gjør der.

På torsdag var det avreise til Málaga, og da min pt-time som jeg skulle hatt på formiddagen ble avlyst så nøt jeg at det ble en liten luke i dagsplanen. For jeg skulle også til sykehuset med guttungen for han hadde time hos spesialist. Men så ca kl 14 dro jeg hjemmefra for å ta toget til Oslo hvor jeg skulle ta bussen med kollegene mine til Gardermoen. Det ble en fin tur, selv om vi ankom hotellet ganske sent.

I går var mange av oss med på guidet fottur gjennom Málagas gater. Vi trasket rundt i noen timer og så mye fin arkitektur. Jeg dro tilbake til hotellet med intensjon om en liten treningsøkt på rommet. Men ville bare slappe litt av, for varmen og sola hadde gitt meg litt vondt i hodet. Og slappe av det gjorde jeg. Du kan nesten si at jeg gikk i dvale. Selv om jeg hadde alarm på telefonen så jeg ikke skulle sove mer enn én time så gikk det vel nesten tre før jeg kom meg opp av senga. Og det var fordi vi skulle avgårde på middag. Jeg hadde en fortreffelig tid med veldig hyggelige kolleger.

I dag var tur med katamaran fellesaktiviteten. Det er jo knallvær, så det gledet jeg meg til. Og turen ble utrolig bra. Mye sol, latter og sosialt. Og for å toppe det hele kom det en flokk delfiner som svømte og viste seg frem for oss. Jeg har aldri sett delfiner i det fri før, så det var gøy. Det var også litt gøy å stå litt bak i gruppa og se på alle som satt med mobilene for å ta bilde. Meg selv inkludert. Men jeg slet med å få noe bra bilde.

Da vi kom tilbake på hotellet trengte jeg at NÅ må jeg trene. Det blir ikke akkurat like nøye matplan her som hjemme. Men igjen hadde sol (og mye latter) satt seg i hodet. Jeg gikk på rommet og drakk litt mer vann, jeg hadde vært flink til å få i meg drikke på båten også. Uansett så satt det litt i hodet. Jeg la meg på senga igjen, men ga meg selv litt kortere tid til alarmen skulle ringe. Da den ringte ble det en streng runde med meg selv før jeg omsider fikk gitt meg selv det siste sparket bak og gjorde meg klar til litt trening. Jeg lastet ned en app for Tabata-trening. Så det ble nesten 20 minutter med det. Når det vart gjort, og jeg var ferdig med dusjen var jeg ganske fornøyd med meg selv.

Nå sitter jeg på senga og venter på at det skal bli tid for å gå til middag. Og dagens båttur henger godt igjen i hodet. Det gynger, det gynger…..